GELİŞEN ÇOCUĞUN NİTELİKLERİ
 
1. VE 2. SINIFLARDAKİ ÇOCUKLAR
 Doğal olarak hareketlidir,kolaylıkla coşar
 Elleriyle çalışmayı sever
 Öğrenmeyi sever
 Her an ön planda olmak ister
 İlgi yönü sınırlıdır,çok çabuk yorulur ,bıkar
 Yaptığı işten gurur duyar
 Kolaylıkla gururu zedelenir
 Her an beraber çalışmaları sevebilir veya nefret edebilir
 İmgeleme bağlı oyun ve öyküleri çok sever
 Öğretmen ve arkadaşlarının alışkanlıklarına  özellikle önem verir
 Hala gizemli öz dünyasında yaşamaktadır
 Tutup,tadacağı yeni şeylerle ilgilenir
 Mekanik ve hareket yetenekleri olan şeylere ilgi duyar
 Her tür oyunu ,televizyonu ,bilgisayarı ,ailece gezmeleri ve resimli kitapları sever
 Aldatmaca oyunlarından zevk alır
 Tüm çabalarına kişiliğini katar
3. VE 4. SINIFLARDAKİ ÇOCUKLAR
 Göz –el ilişkisi gelişmiştir
 İnsanların değişik türde olduğunu sezer
 Kendine toplumda bir yer vermektedir
 Sorumluluklar almayı,düzenli olmayı ve yeni ilişkiler kurmayı öğrenmektedir
 Ayrı cinstekiler,ayrı topluluklar kurmaktadır
 Bu gruplaşmalar bazen başkaldırmalarla belirir
 Resimli dergi ve gezi öykülerinden zevk duyar
 Kendi ve yakındakilerinin evrimi ile büyümektedir
 İşi üzerinde dana fazla durabilmektedir
 Çoğu kez çevresinin gülünç yönlerini görmeye başlar
 Doğadaki bitki hayvan ve başka varlıklarıyla ilgilenir
 Spor ve çeşitli konulara karşı büyük bir eğilim belirir
5. VE 6. SINIFLARDAKİ ÇOCUKLAR
 Doğru ve yanlış kavramları üzerinde kesin bir anlayışı vardır
 Özel ilgiler üzerinde durur
 Kendi cinsine bağlı değişik çalışmalara girer
 İşlerini güzel ve tam yapmak ister;dolayısıyla ona yol gösterecek birinin yardımı gereklidir
 Okul dışı çevrede ilgilendiği şeylerle uğraşır
 Sık sık büyükleri eleştirir
 İlgi kaynağı ve çalışma yönünü daha güçleştirmektedir
 Kendine örnek aldığı bir kahraman hayranlığı içindedir
 Kendi kendini tanır ve eleştirir
 Toplu halde çalışmayı sever
Gelişen çocuğun devir şeması
1. Öz anlatımın ilk belirtileri:
KARALAMA DÖNEMİ : ( 2-4 yaş arası)
2. İlk benzetme çabaları: 
ŞEMATİK ÖNCESİ DÖNEM : (4-7 yaş arası)
3. Belirli bir biçimin geliştirilmesi:
ŞEMATİK DÖNEM : ( 7-9 yaş arası)
4. Gerçeğe özenti :
BAŞKALDIRMA DÖNEMİ : ( 9-11 yaş arası)
5. Gerçeği taklit :
MANTIK DÖNEMİ : ( 11-13 yaş arası)
6. Karar dönemi  :
YARATICI EYLEMDE GENÇLİĞİN BUNALIMI
20 Kasım 2007 Salı
GELİŞEN ÇOCUĞUN NİTELİKLERİ
zaman:
01:56
 
Etiketler: GELİŞEN ÇOCUĞUN NİTELİKLERİ
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder